Nasiona konopi

Jak wyglądały targi konopne Kanaba Fest 2022?

51 wystawców z całego świata przez dwa dni wypełniało industrialną przestrzeń Plenum produktami konopnymi. Organizatorzy udowodnili, że hasło Kanaba Fest "More Than a Hemp Fair" było wiernym odzwierciedleniem rzeczywistości.

VI edycja największych w Polsce targów konopnych odbyła się w weekend 7-8 maja, podczas otwarcia gdańskiego Elektrykowa. Po 32 godzinach montażu stoisk, warsztatów i przestrzeni edukacyjnych ruszyła intensywna kampania outdoorowa, przeprowadzono także kampanię w Google Ads. Ponad 5 000 osób wzięło udział w dorocznym kiermaszu gdańskiego Plenum, gdzie wiedza dominowała wśród stoisk, na których prezentowane były produkty konopne (olejki CBD i papier konopny), a także pierwsze kolekcje odzieży konopnej.

Strefa edukacyjna była bezpłatna i koordynowana przez Jakuba Gajewskiego z Wolnych Konopi i Mateusza Zbojnę z Open Our Eyes. Prelegenci omawiali podejście do konopi, historie zdrowia, czy - w przypadku Kamila - osobiste doświadczenia i kwestie prawne. W ciągu dwóch dni Strefa zgromadziła ekspertów, pasjonatów i wielu gości. Transmisja na żywo dotarła do blisko 20 000 osób.

"Jesteśmy zaangażowani w pokazywanie wszechstronności tej rośliny konopnej. Konopie zadbają o nasze zdrowie, spokojny sen, zapewnią nam pożywienie, odzież, pomogą zbudować dom. Jest ekologiczną alternatywą dla wielu produktów. Dlatego jej rosnąca popularność tak nas cieszy. Olga "Perełka", współzałożycielka Kanaba Festival. Tylko najlepszej jakości produkty mogą zaoferować uspokajające, przeciwzapalne i przeciwbólowe właściwości konopi. Naszą misją jest współpraca z markami, dla których dobro jest najważniejsze - mówi Magda Buczak, inicjatorka pomysłu.

Organizatorzy nie zapomnieli o młodszej publiczności i jej praktycznej wiedzy. Wśród organizatorów nie zabrakło również dzieci, które uczestniczyły w warsztatach i pokazywały jak zrobić konopne cegiełki i kosmetyki.

Wystawcy organizowali również konkursy i pokazy. Odwiedzający Plenum przez cały czas trwania dwudniowej imprezy mieli możliwość głosowania na Najlepszą Markę Kanaba Fest 2020. Smoke.pl wygrał pierwszą edycję tego konkursu i został nagrodzony statuetką Kanaba.

To kolejny kamień milowy w jednej z najszybciej rozwijających się branż. Tego typu działania przyczyniły się do oderwania konopi od prohibicyjnych mitów i uczyniły je bardziej dostępnymi dla osób zainteresowanych wieloma możliwościami, jakie oferują.

Wydaje się, że Kanaba Fest, czyli kroczące targi bez lokalizacji, przekonały Gdańsk i trafiły na europejską listę targów konopnych. Nie wiadomo jeszcze, które miasta zazielenią się konopiami w kolejnych edycjach.